http://publishme.se/ferreberre.blogg.se/design/index_page/?page=entry_page

Se inte ner på oss

Alla tjejer har inte dom stora brösten, den finaste rumpan,
det långa mjuka håre, är smal som en pinne.. även fast vi vill.
men vi har inte heller valt att se ut såhär, vi föddes bara till det.
så älska mig för den jag är, och inte den jag borde vara

 Varför är det offtast de tjejer som är vrålsminkade, smala som en tändsticka osv  som alla killar ser upp till?

Dom är inte nöjda med sig själv och strävar efter att se ut som någon annan.  Vi som inte är perfekta och inte ser ut som man kanske velat gjort men kanske istället är nöjda med oss själva, vi får ingen uppmärksamhet för att vi inte lägger ut just de rätta bilderna eller ser ut på rätt sätt. Vi alla är olika och jag tycker inte att man ska behöva gå ner i vikt eller sminka sig as mycket bara för att få all uppmärksamhet avv både killarna och tjejerna. Vi då som är normal räknas då istället till de tjocka tjejerna bara för att vissa ser ut som små pinnar.  Jag tycker att vi ska vara nöjda med hur vi ser ut och vi ska inte behöva ändra på oss, för alla är en speciell person, för som sagt det finns bara en utav just dej/mig/oss  så alla är vi egentlien någon speciell :)

Så älska oss för dom vi är och inte den vi borde vara

Kommentarer
Emma säger:

Det pågår en tävling på min blogg Kaarleksbarnet.blogg.se.

Det är 10 st deltagare som tävlar om vem som har snyggast bloggdesign.

Gå in och rösta!

2009-07-19 | 23:44:16
Bloggadress: http://kaarleksbarnet.blogg.se/
Malin säger:

Vilket fint inlägg:)

Jag håller med om att vi borde vara nöjda med oss själva, även om det kan vara väldigt svårt med tanke på ideal, media osv.

Jag ser upp till tjejer som är naturliga och som verkar vara en bra person!



Mvh//Malin

2009-07-20 | 13:04:33
Bloggadress: http://malinenglund.blogspot.com
anitha säger:

Vissa föds som smala oxå vet du ;P och bara för att man sminkar sej osv betyder det inte att man inte är nöjd med sej sj, alla har olika stilar. Och sen kan man ju faktiskt tycka det är kul med styling, smink, kläder osv, det är ju trots allt ett interesse precis som fotboll eller något annat. Men det är lätt att andra ser ner på just dom som sminkar sej osv, utan att dom tänker på det, och sen tror dom att andra ser ner på DOM ;) Alla ser nog ner på sin motsats kanske..? Ens stil är inte en personlighet iaf (:

2009-07-21 | 19:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback