http://publishme.se/ferreberre.blogg.se/design/index_page/?page=entry_page

Study more?

Har nu i ca 1 år funderat på att plugga vidare och blå något. Börjar bli lite ''less'' på att inte veta hur mycket jobb man får varje månad utan jag alltid får ha den ständiga känslan i kroppen ''kommer jag att få nått jobb denna månaden eller blir jag utan?'' Vill ha ett jobb där jag vet att jag alltid jobbar ex 100%, 80 % osv osv.
 
Tanken har då kommit upp på att jag ska plugga vidare. Den stora frågan är då, vad ska jag plugga till? Vad vill jag göra med mitt liv? och vad vill jag jobba med? De första alternativen som då poppar upp är det, tro det eller ej men lärare upp till årskurs 6 och det andra är ekonomi- och redovisningsassistent och slutligen de tredje är spa terapeft, problemet med den utbildningen är att det bara finns privata skolor så man får betala svin mycket för att få gå där. Men är det verkligen det som jag vill jobba med, eller blir utbildnignen bortkastad?
 
Pluggar du vidare på högskola eller läser in kurser som saknas för att du ska kunna jobba med det du vill? Dela gärna med dig av dina tankar om hur du tänker kring högskola, arbeten och läsa in kurser. Vet du vad du vill jobba med eller har du också funderingar? 
 
Kommentera gärna så kan alla vi som känner oss fundersamma och kanske vill veta mer få ta del av din historia kring vidare utbildning.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback